esmaspäev, 13. juuli 2015

Rekvisiit


Üllatus on teatrile olemuslik
ja nii osutus minu ettekujutus,
et tulevad töömehed
ja ehitavad üles publikupoodiumid,
täiesti valeks. Või vähemalt pooleldi,
sest tulid ainult Pääru, Margus ja Raimond,
ma ise olin juba kohal.


Aga teatris on tähtsamaidki töid kui lavapoisi oma
ja eile ülendati mind pidulikult
vanemrekvisiitori ametikohale. 
Kaval Sass!
Eks ta tea minu nõrkust kõlavate tiitlite
ja ametinimetuste vastu.


Vaevalt ma muidu 
oleksin viitsinud selle kuuri alt leitud roostes kaaluga 
nii palju vaeva näha.
Sest roostes ta oli, täitsa roostekäkk kohe,
kahju et ei pildistanud enne
(koledat asja ei tule ju pähegi pildistada),
nüüd ei usu keegi, kui palju vaeva ma nägin
selle rekvisiidi kraapimise, nühkimise ja poleerimisega.
Paraku! Rekvisiitori töö, kuigi auväärne,
on teatris üks neist nähtamatutest. 
Seda kaalu aga hakkasin nende paari tunni jooksul, 
mis ma teda puhastasin, 
lausa armastama. 
Kui peen töö, kindlasti läinud sajandi algusest,
ja ta kaalub ikka veel, püsib tasase pinna peal
kenasti tasakaalus!
Pealtnäha on ta vana ja raske,
aga tema kausid liiguvad nii õrnalt ja kergelt
üles ja alla, langegu ühele neist vaid linnusulg!
Vähemalt selle kaaluga 
Ekke Moor
petta ei saa. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar